Vytahování vstřiků

Vzhledem k dnešní konstrukci motorů se vstřikováním Common Rail, ale i umístění vlastního motoru v karoserii bývá často velký problém vstřiky vytáhnout, bez použití speciálního nářadí a přípravků, tak aby nedošlo k poškození nebo zničení ostatních dílů. Především ventilového víka nebo hlavy motoru a jiných součástí za nemalé finanční částky.


Hlavní důvod je v tom, že na motor a vstřikovače teče voda většinou z čelního skla a společně se solí, hliníkem, ocelí a teplem vytváří chemickou reakci, která podporuje vlastní korozi. Děje se to hlavně u větších osobních vozidel (Citroen C8, Peugeot 807, atd.) a dodávek. U převážné většiny běžných osobních automobilů tyto starosti nejsou i když jsou v nich stejné motory např. motor Renault - Trafic 2.O je i v Laguně. Motor 2.2HDI Peugeot 807 je v C8 a mohli bychom pokračovat v dalším porovnávání. U těcho osobních automobilů s vytažením vstříků problémy nejsou a nebo jsme se s nimi dosud nesetkali.


Demontáž vstřikovačů se provádí pomocí speciálního nářadí a přípravků firmy SAUER buď mechanicky, nebo hydraulickou sadou, která dosahuje síly v tahu až 20 tun. Ovšem tato síla je spíše v teoretické rovině, protože ze zkušeností víme, že při použití maximálního tahu by došlo k poškození hlavy a víka motoru. Proto se při vytahování vstřiků snažíme vždy zvolit takový postup, aby jakékoliv poškození bylo co nejmenší a případné škody na ostatních částech minimální !!


Problém je také u novějších tzv. Piezo vstřikovačů. U těchto vstřiků je nutno při jejich demontáži z motoru vždy počítat s tím, že riziko zničení i přetržení je velmi vysoké !!



vyt_vst_1

vyt_vst_2

vyt_vst_3