Vytahování žhavičů

Při vytahování žhavičů (žhavících svíček), zalomených, zapečených, zakarbonovaných, zatuhlých i jinak poškozených, je podobný problém jako u vstřiků. Díky konstrukci, různosti materiálů a jejich umístění na motoru je někdy velmi problematická jejich pouhá výměna. Když se pak navíc přetrhnou anebo ukroutí, tak se zdánlivě jednoduchá a relativně levná oprava hodně prodraží. Občas se stane, že zákazník ve snaze ušetřit, si vlastním neodborným zásahem způsobí takové problémy, které můžou skončit přinejmenším sundáním hlavy. V horším případě její výměnou. O těchto „opravách” podrobněji píšeme v sekci – „Naše zkušenosti z praxe”.

Vytahování žhavících svíček se provádí přímo na motoru bez demontáže hlavy motoru. To velmi zkracuje celkovou dobu opravy a také snižuje náklady. Velkou výhodou je i to, že nemusíme zbytečně rozdělávat jinak plně funkční motor.


K vytažení žhavičů se používají speciální přípravky, frézy a technologie určené přímo na jednotlivé typy motorů a svíček. Při jejich správném použití se nepoškodí původní závit svíčky. V případě že je závit již poškozen, tak se osadí novou závitovou vložkou. Po vytažení zalomeného žhaviče se samozřejmě vyčistí komora svíčky a dosedací sedlo. Před montáží nového žhaviče se namaže naší speciální pastou.

Většinou je toto vše možné provést přímo na vozidle. Vždy je ale potřeba, aby nad žhavící svíčkou bylo dostatek místa. Samozřejmě u některých motorů vzhledem jejich konstrukci a usazení v karoserii je zcela nezbytná demontáž motoru z vozidla např. Motory Peugeot 2.O/2.2 HDI (Peugeot 807), používané v automobilech Citroen C8, Fiat Ulysse, Lancia Phedra ale i u motorů 1,4 a 1,6HDI. Toto platí i pro automobily Ford Kia a Hyundai.


vyt_zh_1

vyt_zh_2